5.3
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
33

Slechte afhandeling bij Alternate

Gepubliceerd op 3 december 2007 door Alternate gebruiker.

Ik heb nu al ongeveer 2,5 week geleden een mooie X1950XT besteld bij Alternate.nl. Het product zou direct (2-3 werkdagen) leverbaar zijn, met een groen icoontje. Ik was dus in de hoop dat ik binnen een week al met mijn nieuwe videoplankje aan het werk zou kunnen. Maar nee, dat was toch iets te moois om te hopen. Ik had nog geen e-mails terug gekregen en ik ging maar eens kijken op de Alternate site. Niet omdat ik bezorgd was dat mijn bestelling niet aan zou komen, maar om de verschillende X1950's en 7950GT's nog eens met elkaar te vergelijken. Tot mijn grote verbazing stond de GeCube X1950XT opeens helemaal niet meer in de lijst. Ik dacht dat ik misschien de laatste had gekocht. Ik heb dus nog netjes drie dagen gewacht. Niets. Zelfs geen e-mail over de levering. Helemaal niets.

Toen werd ik toch een beetje bezorgd en heb ik de klantenservice gebeld. Redelijk snel kreeg ik iemand aan die lijn en ik vroeg wat er met mijn bestelling was gebeurd. De man aan de andere kant klonk ietwat geïrriteerd en zei dat mijn bestelling niet meer geleverd kon worden omdat het product 'niet meer op voorraad was'. En er stond nog wel dat hij in 2 á 3 werkdagen geleverd kon worden. Ik vroeg of het mogelijk was de kaart na te bestellen en de man zei dat zijn systeem 'aan het flippen was' en dat ik 'over tien minuten maar terug moest bellen'.

Om 7 uur belde ik nog eens en ik kreeg dezelfde man aan de lijn. Hij zei dat de kaart 'toch echt niet meer leverbaar' was en hij bood me aan om nog even te wachten. Ik vertelde hem dat ik toch liever het totaalbedrag van €188,50 op mijn rekening terug zou zien. Hij zou er 'nogmaals achteraan gaan' en hij zou de volgende dag nog eens bellen.

De volgende dag geen telefoontje gehad van Alternate. Pas die dag erna werd ik gebeld. Nogmaals zei de man dat het niet meer mogelijk was om de kaart te leveren en toen heb ik hem nogmaals op het hart gedrukt dat ik het wel best vond en dat ik graag het geld op mijn rekening terug zou zien. Toen hij dat hoorde begon hij nog knorriger te klinken en hij zou zien wat hij voor mij kon doen.

Ik kan best geduldig zijn maar een hele week later had ik het geld nog niet op mijn rekening. Ik besloot maar weer eens te bellen. Ik kreeg iemand aan de telefoon die zelfs nog geïrriteerder leek dan degene daarvoor en ik begon mijn verhaal over de niet geleverde videokaart en het geld dat ik nog steeds niet terug had mogen zien. Ook deze man vertelde mij dat zijn 'systeem raar deed' en dat ik over tien minuten maar eens terug moest bellen. 'Hm, net alsof ze dat onderling afspreken', dacht ik.

Tien minuten later belde ik weer en zelf begon ik nu ook aardig geïrriteerd te raken. Ik kreeg aan de stem te horen dezelfde man aan de lijn, maar hij deed net alsof hij niet meer wist dat ik tien minuten geleden gebeld had. Ik vertelde alles nog een keer: de bestelde videokaart die niet meer geleverd kon worden, het geld dat ik na dik een week nog steeds niet terug had. Hij zei dat hij het maar vreemd vond dat de retournering van het geld nog steeds gebeurd was. Met andere woorden, er was nog helemaal niets aan gebeurd!! De beste man zou nu toch wel 'druk op de ketel gaan zetten' en ik zou het geld binnen maximaal twee dagen terug zien.

Zover ben ik nu, en over twee dagen zal ik eens kijken of ik het geld heb. Als ik binnen stipt twee dagen het geld niet op mijn rekening terug heb, zal ik een aangetekend bezwaarschrift naar de heren van Alternate sturen.

Mijn advies is, bestel niet bij Alternate. Als je bestelling op voorraad is en hij wordt goed geleverd heb je niets te vrezen. Maar als er toch iets mis is, dan doen ze net alsof het maar jouw schuld is. En je kunt er ook niet op rekenen dat ze je contacteren als er iets misgaat, want dat gebeurt niet.

Met de hartelijke groeten,
Martijn Evers

Pluspunten
  • Veel aanbod
  • Overzichtelijke, makkelijke website