1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
2

Klantenserice van Alternate is waardeloos!

Gepubliceerd op 26 januari 2010 door Peter.

Ik heb in 27 November 2008 een beamer (Acer p7270iI) en een tv (Samsung LE40A656) gekocht bij Alternate.

In maart 2009 begonnen de problemen met de beamer: de kleur rood werd niet meer weergegeven door de DVI poort, daarnaast kon de firmware van de beamer niet geupdate worden.

Alternate heeft het product naar Acer gestuurd en na een kleine maand heb ik de beamer weer ontvangen. Bij ontvangst bleek dat de DVI poort weer functioneerde. Helaas constateerde ik wel dat de firmware update nog steeds niet werkte. Daarnaast had ik een nieuw probleem: wanneer de beamer is afgesloten en de 'cooldown' periode is afgelopen, start de beamer uit zichzelf opnieuw op. Het reboot probleem gebeurde niet in 100% van de gevallen, echter heeft dit dus wel tot consequentie dat ik altijd bij de beamer moet wachten totdat deze is afgesloten om te verifiëren dat de beamer niet opnieuw opstart (en de lamp uren voor niets staat te branden).

In April de beamer weer naar Alternate gebracht met dit probleem en uitdrukkelijk verzocht om de problemen op te lossen. De beamer is weer naar Acer gestuurd en na wederom een maand wachten kreeg ik mijn beamer terug. Nadat ik de beamer had opgehaald bleek bij het testen thuis dat beide defecten nog steeds aanwezig in de beamer. Ik heb direct contact opgenomen met Alternate en deze vertelde dat Acer niets had gerepareerd.

Aangezien ik inmiddels de beamer al ruim twee maanden kwijt was en ik het vertrouwen verloren had ik Alternate besloot ik toen de beamer niet opnieuw aan te bieden voor reparatie.

Einde van het jaar (rond november) begon de lamp veel minder licht te geven waardoor het kijken onmogelijk werd. Aangezien de lamp slechts 700 branduren erop had zitten (terwijl de lamp 2000-3000 branduren aan zou moeten kunnen) heb ik de beamer op 5 december weer naar Alternate gebracht. Bij de balie aangegeven dat ik verwacht dat Alternate nu zelf ook zou testen of alle drie de problemen verholpen waren (lamp, reboot en firmware). Na een maand kreeg ik een brief van Alternate: Ik had drie keuzes:

1: 300 euro betalen voor de reparatie,
2: 75 euro betalen om hem te retourneren naar Alternate zonder reparatie
3: 90 euro voor retour naar mijn huis zonder reparatie.

Ik heb contact opgenomen met Alternate en daar hoorde ik dat mijn garantie een jaar geldig was en dat deze was verlopen. Ik heb schriftelijk bezwaar gemaakt bij het hoofd van de serviceafdeling. Ik kreeg (erg laat) een reactie: Hij had contact opgenomen met Acer en vanuit Acer is er besloten i.v.m. Met alle problemen alsnog de reparatie uit te voeren. Vervolgens heb ik het hoofd van de service afdeling een mail gestuurd om expliciet te vragen om er persoonlijk op te letten dat nu alle problemen verholpen zouden worden. Hierop heb ik geen reactie gekregen.

Na een maand was mijn beamer klaar en ik heb Alternate gebeld om te vragen wat er gerepareerd was. Ik kreeg te horen dat ik een nieuwe lamp had gekregen van Acer en dat er verder niets was gebeurd. Vol ongeloof en woede heb ik weer contact gezocht met Alternate. Meerder keren zou ik worden teruggebeld maar dit contact heeft nooit meer plaatsgevonden.

Uiteindelijk ben ik gebeld door Acer. Acer vertelde mij dat Alternate het reboot probleem pas bij de reparatieopdracht van december voor het eerst heeft doorgegeven. Bij Acer hoopte men dat de nieuwe lamp het probleem zou verhelpen maar zo niet wordt de beamer kosteloos gerepareerd. Eindelijk iemand die me helpt

Ik ben in de steek gelaten door Alternate en zou daarom ook iedereen afraden om bij deze winkel producten aan te schaffen. Zo lang het product werkt is het wellicht een prima winkel maar het begrip service kennen ze totaal niet. Zelfs het hoofd van de service afdeling is niet in staat om zijn mail te beantwoorden of om zich aan afspraken te houden. Ik zal nooit meer iets kopen bij deze winkel, onvoorstelbaar!!

Pluspunten
  • Initiële levertijd en verzending was prima in orde.
Minpunten
  • Klantenservice
  • Communicatie
  • Beloftes nakomen
    - Zorgvuldigheid
    - Betrokkenheid
    - Etc..
Aan te bevelen

Nee, totaal geen service, niet klantgericht!