5.7
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
7

Garantiekennis medewerkers Alternate

Gepubliceerd op 23 augustus 2011 door Filip V.

11 maand en 3 weken na aanschaf van mijn Sony VAIO laptop bij Alternate begeeft de voeding van mijn laptop. Eventjes naar Alternate gebeld en deze adviseerden me om langs te komen met mijn toestel en originele verpakking zodoende dat het defect door hen kon vastgesteld worden.
Aangekomen bij de Alternate klantendienst, krijg ik te horen dat voedingen voor laptops maar 6 maand garantie krijgen. Daar op mijn factuur 24 maand garantie staat, zonder bepaling in de algemene voorwaarden voor het uitsluiten van laptopvoedingen. Omdat ik blijkbaar iets te veel wist verwijdert de medewerker zich en hoor ik achter de deur een redelijk hevige discussie... De medewerker komt terug met de melding dat er toch een garantie van 1 jaar is bij Sony. Er wordt me een overeenkomst onder de neus geduwd, bij nalezen (wat de medewerker niet zinde) merk ik op dat ze mij per e-mail op de hoogte zullen houden en ik heb hen nooit een e-mailadres gegeven. .. Dan zie ik een paragraaf staan waar gemeld wordt dat er mogelijk kosten verbonden zijn voor mij als klant. Hier wordt echter niet gespecifieerd wat deze kosten kunnen zijn en in welke gevallen deze kunnen aangerekend worden. Nu kreeg de medewerker het echt op zijn heupen als ik een bijlage vraag met de mogelijke kosten, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Ik heb geweigerd te tekenen en ben gewoon vertrokken. Buiten de deur naar de Sony VAIO ondersteuning gebeld en na 15minuten heeft de Sony VAIO klantendienst me een nieuwe voeding belooft (thuisgeleverd) binnen de 3 werkdagen en zonder kosten.

Pluspunten
  • De klant beschouwen als een onwetend persoon en zo de winst proberen te maximaliseren.
Minpunten
  • Klantvriendelijkheid
  • Kennis van de medewerkers ivm contracten en algemene voorwaarden.
Aan te bevelen

Nee, zolang het werkt, schitterend, maar als het kapot is. ... man man man, miserie miserie miserie