5.7
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
28

Alternate : Altijd jouw schuld. Garantie, doen we niet aan.

Gepubliceerd op 31 augustus 2008 door Marjan.

Alternate heeft de naam, en daar trappen vele mensen in. Het begint al simpel in de winkel. Binnen komen en een nummertje trekken; wachttijd kan zeer hoog oplopen, dus even snel iets halen is er niet bij. Achter de balie staan mensen die niet echt veel kaas hebben gegeten van de producten. Ik moest uitleggen welke cardridge in mijn printer moest, terwijl het een gangbaar model is. Wanneer je eindelijk aan de beurt bent, dan zoeken ze zich suf naar je klantgegevens. Eenmaal de bestelling geplaatst dan afhalen bij de lopende band. ook hier wachttijden die niet mis zijn. Mijn wachttijd: 20 minuten. Eenmaal buiten ben je zo glad een uur verder, als het niet meer is. Wanneer je op een dag terug moet naar de klantenservice omdat iets niet goed is: berg je maar. Ook hier wachttijden die niet mis zijn. Personeel wat veelal niet luistert naar je verhaal/probleem. Het uitgangspunt van Alternate is dat ze per definitie geen klantgerichte oplossing willen geven. Altijd is het je eigen schuld, zit net dat onderdeeltje niet in de garantiebepaling, of moet je het er zelf ter plaatste uitslopen op jouw verantwoording. Tijdens mijn wachttijd van een uur zijn er minimaal 5 mensen weg gelopen omdat ze geen service kregen, niet hun probleem op een correcte manier konden uitleggen, of andere Alternate smoesjes. Het komt er op neer dat ze graag willen verkopen, maar geen garantie of service willen geven. Dit kost namelijk geld, en dit geld is nodig om het jonge personeel van te betalen. Een bedrijf vol met jeugdige medewerkers die stuk voor stuk getraind zijn om geen service te verlenen, maar alleen maar geld binnen moeten halen. Ikzelf heb een Canon printer daar gekocht, en had een probleempje. Vanuit Canon Nederland kreeg ik het antwoord dat ik even terug moest gaan naar Alternate, en in naam van Canon kon dit kostenloos worden verholpen. Alternate weigerde om het op te lossen en verwees mij door naar Canon. Hier ging ik niet mee accoord omdat ik klant was bij Alternate, en ik had mijn product hier gekocht. Alternate deed NIETS voor mij terwijl het een garantiekwestie was, en ik accoord had van Canon. Alternate heeft niet het besef dat klanten hun bron van inkomsten zijn. Niet voor niets zijn er vacatures genoeg bij hun. Het is jammer maar helaas, ik ben er zeker geen klant meer, om de simpele reden dat ik gewoonweg netjes geholpen wil worden, een correcte manier van klantenservice wenst en geen moeilijke gasten achter de balie die alle wegen bewandelen om maar onder hun verplichtingen uit te komen. Het is zelfs zo sterk dat het personeel achter de balie naar de manager moet lopen of het mag of niet. Als het niet mag is het antwoord; Helaas meneer wij kunnen hier niets aan doen. U moet rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant.......Nee sorry, wij als Alternate doen dit niet. Wij doen namelijk geen zaken met de fabrikant, maar met de importeur.
Succes Alternate, op deze manier lopen vele klanten uiteindelijk weg.

Pluspunten
  • Smoesjes verzinnen, en onder garantiebepalingen uitkomen.