5.3
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
5

Aftersales: problemen niet erkend en dus ook niet opgelost

Gepubliceerd op 12 april 2010 door Jaap Crezee.

Altijd lang wachten in de winkel. Slechte aftersales. Onvriendelijk personeel bij de Klantenservice en Technische Dienst. Wel vriendelijke personeel in de winkel. Waarom niet overal vriendelijk personeel? Na veel moeite en slechte communicatie met technische dienst en klantenservice probleem nog steeds niet opgelost. Component word maar zonder kosten teruggestuurd.

Pluspunten
  • Groot assortiment + actuele voorraad informatie.
Minpunten
  • In december een videokaart gekocht bij Alternate in de shop. Na enige tijd blijkt deze kaart niet goed te functioneren. Met videooffloading en OpenGL applicaties ontstaan er random freezes en soms ook vastlopers. Gebruikte altijd de laatste NVIDIA linux drivers; op andere systemen ook problemen met deze videokaart. Andere videokaart => problemen weg als sneeuw voor de zon. Zo klaar als een klontje boter. Kaart opgestuurd naar Alternate.
  • Tijdje niks gehoord. Email gestuurd met de vraag "hoe staat het ermee?". Krijg een onvriendelijke email terug met de mededeling dat de kaart in orde is en is terug gestuurd (rembours) naar mijn oude adres. Zo ga je toch niet met je klanten om? Ik stuur de kaart niet voor niks op. Tevens het verkeerde adres gebruikt door alternate; op het RMA formulier het juiste adres ingevuld. Ook nog een extra email gestuurd een paar dagen na het versturen van de kaart met melding "letop, wel naar het JUISTE adres opsturen met het juiste adres erbij.".
  • Pakketje op oude adres gelukkig kunnen laten weigeren. Weer een paar weken verder, alternate belt op. Meneer uw kaart is al 2x geweigerd. Ik alles nogmaals vertelt. Okee, we testen 'm opnieuw. Weer een tijdje geen reactie. Krijg weer een vage email met "kaart in orde, u moet onderzoekskosten betalen en kunt product ophalen of tegen kosten laten terugsturen". Dus zonder verder serieus naar de klachten te kijken (en ik vermoed dat de kaart ook niet verder is getest dan, stop in computer: beeld, okee, kaart doet het) weer geprobeerd probleem van zich af te schuiven. Later ook nog telefonisch benaderd door Alternate met de vraag waar het heen kon worden gestuurd. Nogmaals uitgelegd hoe de vork in de steel stak. Ze zouden nu maar eens gaan testen met Linux. Ondertussen aangetekende brief naar de directie waar men eigenlijk mee bezig was.
    Inmiddels weer bericht dat de kaart niet met Linux getest gaat worden omdat dat ook niet op de website staat als "supported" (maar wel op de doos van het product zelf!). Nu kan de kaart ineens wel worden teruggestuurd zonder kosten.
    Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik koop nooit meer wat bij Alternate, ik zou iedereen adviseren ook ergens anders te gaan shoppen: bij Alternate word je niet serieus genomen (en dit is niet de eerste keer); ze zijn alleen maar uit op winst, winst, winst & winst. Problemen zullen wel niet bestaan in hun wereld. Is duidelijk niet mijn wereld....

    Kortom: beoordeling: Zeer slecht....
Aan te bevelen

Nee, aftersales erkend problemen van klanten niet.